środa, 10 czerwca 2020

Praca z grupą "nowej ery"

 
    
Zachęcamy do zobaczenia krótkiego filmiku, opatrzonego ciekawą animacją. 

W filmie zostaje przedstawiony sposób funkcjonowania pokolenia "nowej ery" tzw. Milenialsów i nowego podejścia do oceniania tego pokolenia. Poruszone zostają: problem motywacji nowego pokolenia, które wychowało się w czasie cyfrowej rewolucji. Zwraca uwagę na podejście do wychowania, nauczania. 

Film do obejrzenia:

Milenialsi czyli zarządzanie zespołem nowej ery


W jaki sposób można wspierać i motywować młodych ludzi do pracy?

1. Dla nowego pokolenia ważna jest świadomość celowości i sensu tego, co robią. Chcą mieć swój udział w podejmowaniu decyzji i realny wpływ na to, co będzie robić jako uczeń, czy w przyszłości jako pracownik. Na lekcjach można dać uczniom możliwość określenia tego, co ich interesuje w zakresie danego tematu, czego jeszcze nie wiedzą, a ich ciekawi i chcielibyśmy się dowiedzieć. W ten sposób realnie tworzą plan swojego działania na poszczególnych lekcjach w zakresie danego tematu. Pytania uczniów można spisać i uporządkować w postaci mapy myśli.

2. Ocena efektów pracy udzielana na bieżąco, czyli constant feedbeck.

W dobie Internetu, Millenialsi przyzwyczajeni są do otrzymywania informacji zwrotnej niemalże natychmiast i tego samego oczekują od nauczyciela, lidera, pracodawcy. Tu świetnie sprawdza się ocenianie kształtujące i jego techniki, które wykorzystać można, a wręcz należy, na każdej lekcji.

3. Liczą się relacje interpersonalne i możliwość wspólnych spotkań. Motywują ich bonusy. W tym zakresie, w ramach szkoły można przeprowadzić w klasach cotygodniowe podsumowanie "Promyków słońca" za wykazywanie się na lekcjach. Podsumowanie kończymy ustalonym wspólnie bonusem dla osób z największą liczbą promyków. W naszej szkole dla uczniów najlepszą nagrodą, wybraną przez nich samych było 15 min na przerwie z tabletem. 

4. Elastyczność.
Młode pokolenie chce mieć możliwość wyboru sposobu pracy. Warto zaangażować ich w proces decyzyjny, ponieważ Millenialsi, którzy czują, że mają kontrolę, będą zmotywowani do podjęcia większego wysiłku oraz odpowiedzialności. Na lekcjach możemy zaproponować uczniom różne formy pracy, realizacji zadania. Uczeń sam wybierze, w jaki sposób je wykona. Dla przykładu, są uczniowie, którzy lepiej czują się pracując z tekstem, tacy, którzy lubią samodzielnie poszukiwać źródeł i odpowiedzi wykorzystując tablet, laptop lub tacy, którzy wizualizują swoje myśli za pomocą ilustracji, a potem omawiają słownie. Istnieje wiele opcji, a my, jako nauczyciele, najlepiej znamy swoich uczniów i możemy dostosować do nich różne metody pracy.

5. Zadaniowość i rywalizacja.
Młodzi ludzie uwielbiają rywalizować, grać. Wykorzystanie znanych gier do realizacji danego zagadnienia, tematu to dla nich bardzo atrakcyjna lekcja. Koniecznie trzeba jasno określić cele. 



Bibliografia:
https://brief.pl/co-motywuje-millenialsow/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz