Historia to przedmiot szkolny, który polega głównie na zapamiętaniu dat i wydarzeń. Wielu
uczniów nudzi słuchanie o przeszłości, królach, wojnach czy innych ludziach z odległych
nam czasów. Co zrobić, aby lekcje historii stały się ciekawsze i przystępniejsze? Jak
zaangażować młodzież w zajęcia i sprawić, by nauka była dla nich przedsięwzięciem pełnym
nowych wrażeń i wyzwań?
Chociaż rozmowa wciąż jest punktem wyjścia podczas zajęć historycznych, nie wyklucza to
wprowadzanie zabawy i eksperymentowania oraz postawienie na aktywny udział ucznia.
Przez ostatni miesiąc badaliśmy, w jaki sposób Egipcjanie budowali piramidy i dlaczego
mumifikowali zmarłych, jak żyli i jak się ubierali… itp. Do nauki zaangażowaliśmy nasze
ręce. Poniżej znajduje się wynik naszej pracy, dokumentujący zabawę, jaką mieliśmy robiąc
sarkofagi z papieru, nakrycie głowy faraona, opaski, naszyjniki i bransolety egipskie,
kolorując piramidy i nie tylko! Przedmioty te są proste do wykonania, potrzebny jest tylko
talerzyk kartonowy, rolka papieru toaletowego, papier, nożyczki, klej oraz farby lub markery
do dekorowania.
Dzięki takiej metodzie uczniowie zapoznali się z nowymi informacjami oraz utrwalili te,
które już posiadali, równocześnie wykazując się sporą kreatywnością i pomysłowością.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz