czwartek, 30 stycznia 2020

Ortografia w biegu


Zabawa z ortografią w ruchu to rozwiązanie, które bardzo podoba się również naszym uczniom. 

Na linii startu kładziemy karty, a na nich kolorowe wyrazy z luką w miejscu trudności ortograficznej. Metą są orograficzne krzesła. Pierwsza osoba z rzędu losuje swoją kartę i biegnie do odpowiedniego krzesła. I tak do wyczerpania wyrazów.
Następnie dokonujemy sprawdzenia.

Pomysły na sprawdzenie:
1. Każda grupa sprawdza jedno krzesło - dzieci dostają słowniki.
2. Każda grupa sprawdza jedno krzesło - dzieci dostają wszystkie wyrazy, które powinny się u nich znaleźć.
3. Sprawdzamy wszyscy razem w kręgu na dywanie - każde krzesło po kolei, dzieci podają zasady ortograficzne. Czyli z krzesła z Ó - bierzemy np. B_L, chętne dziecko mówi, ó wymienne na o w wyrazie boli, me_ bo meszek, ch wymienia się na sz.





















Na koniec uczniowie układają z wyrazami zdania i zapisują je w zeszycie. Można też tworzyć opowiadania z tymi wyrazami. 


Pomysł na "krzesła ortograficzne" został zaczerpnięty z bloga http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2016/12/krzesa-ortograficzne.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz