czwartek, 6 lutego 2020

Lekcja powtórzeniowa z chińczykiem

Lekcja powtórzeniowa z przyrody w klasie 4 i 5 odbyła się w formie znanej gry "chińczyk". 

Co potrzebujemy do takiej lekcji?
- plansza z gry "chińczyk" 
-1 pionek dla 2 osób (praca w parach)
- kostka do gry.


Każdy uczeń zapisał na dwóch kartkach 2 własne pytania do tematu "Podział świata organizmów". Były to pytania, które według nich są ważne w tym temacie. Następnie wrzuciliśmy wszystkie pytania do "magicznego pudełka". Wszyscy zasiedliśmy przy jednym stole, aby rozpocząć grę. Uczniowie grali w parach. 




Zasady podczas gry:

1/ Jeśli grupa odpowie na pytanie prawidłowo - pionek zmienia swoje położenie o tyle pól, jaką ilość oczek wyrzuciła grupa.
2/ Jeśli grupa odpowie na pytanie połowicznie, to przemieszcza pionek tylko o mniejszą połowę oczek, niż na kostce, np. wyrzucili 5 - idą do przodu o 2 pola, wyrzucili 1 - stoją w miejscu.
3/ Jeśli uczeń nie odpowie na pytanie lub odpowie nieprawidłowo - stoi w miejscu.
4/ Inna grupa ma prawo odpowiedzieć na pytanie innej grupy, która nie zna odpowiedzi. O tym, która to będzie grupa, decyduje kolejność w grze. Grupa, która przejmuje pytanie i odpowie prawidłowo - idzie do przodu o ilość oczek wyrzuconych przez grupę, która nie zna odpowiedzi. 
5/ Zwycięża ten, kogo pionek będzie pierwszy w domku.

Dlaczego warto pracować z wykorzystaniem gier?

Gry dydaktyczne to ćwiczenia i zadania, ale też emocje w czasie ich wykonywania. Są dobrym sposobem na zdobywanie nowej wiedzy i utrwalanie jej. To świetny trening odporności emocjonalnej i współpracy. Wszyscy uczniowie mogą osiągnąć sukces, nie tylko ci uzdolnieni, zwłaszcza jeżeli gra przebiega w grupach lub w parach. Pary lub grupy powinny być odpowiednio dobrane przez nauczyciela. Gry wyzwalają kreatywność i poprawiają stan aktywności uczniów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz