Metoda pozwala na samodzielną pracę uczniów w czasie lekcji. Nauczyciel pełni rolę obserwatora i w końcowym etapie kontroluje wraz z uczniami poprawność wykonanego zadania.
Przykładowe pytanie ma dwie odpowiedzi. Sformułowane może być tak:
Historyczne ziemie Republiki Czeskiej to:
a. Polska, Niemcy, Słowacja -> w pole z cyfrą 1 wpisz słowo: Brno
b. Czechy, Morawy, Śląsk -> w pole z cyfrą 1 wpisz słowo: Praga
Do zadań w kopertach można wstawić również łamigłówki, zadania matematyczne nawiązujące do tematu przedmiotu, zadania wymagające szukania informacji w słownikach, internecie itp.
Zatem, wybrana odpowiedź wskazuje słowo, które uczeń musi wpisać do zadania z lukami z nowego tematu. W ten sposób uzupełnia nowe dla niego informacje. Po uzupełnieniu zadania, następuje etap kontrolny wraz z nauczycielem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz